moje komentarze

  • 07.02.2012 14:54

    @Szanowny Panie Mojsiewicz

    "Badania społeczne przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały ,że klasy posiadające , klasy wy6kazuja ogromna dbałości o wychowanie dzieci , że rozwody są tam rzadkością. Że są to grupy konserwatywne w swoim zachowaniu . Klasy niższe pozbawione podatkami własności są zdemoralizowane , dzieci bardzo często porzucane i zaniedbane , rozwody są plaga. "

    Poproszę o źródło, link do tych badań.
    MAREK MOJSIEWICZ: Nowa frakcja wolnorynkowa Gibały w PO sojusznikiem Palikota
  • 05.02.2012 14:46

    @Prawda

    Oczywiście, że w ludziach. A jeszcze dokładniej w ich nastawieniu. Oni jedynie przychodzą i w znakomitej większości odrabiają pańszczyznę. Nie jest to inteligencja, której ambicją jest szerzyć oświatę. Za to bardzo często jest to właśnie dawna nomenklatura.

    Obawiam się Szanowny Panie, że w Polsce nie ma właśnie autorytetów i elit- to jeden z naszych największych problemów.

    Co do Pana przykładu z kwintalem czy pantofelkiem to ma Pan rację. Wydaje mi się, że wspomniałem o potrzebie pewnej rewizji programów.

    Wreszcie przykład z historii: na pewno byłoby ciekawiej gdyby uczniowie w sprawach takich jak np. stan wojenny, okrągły stół czy pokrewne brali udział w dyskusjach. Niech jedni znajdą argumenty za, drudzy przeciw i następnie w oparciu o nie spierają się. Byłoby ciekawiej a i pożyteczniej!

    U mnie na zajęciach z historii, a miałem je z bardzo sympatycznym konserwatystą, było merytorycznie. Co do Polski powojennej to opracowaliśmy ją na fakultetach i była właśnie dyskusja min. o stanie wojennym. Można? Można! Wręcz trzeba!
    WINDOFCHANGE: Edukacja czy wegetacja? O rządowych propozycjach dla szkolnictwa
  • 29.01.2012 22:59

    @xaoo

    Problem polega na segregacji jak w opisanej szkole. Niczemu dobremu to nie służy.

    Co do pieniędzy to są one spore, na pewno bardziej odczuwalne dla biedniejszych gmin. Jeśli przyjmiemy przykładowo 200 dni w ciągu roku (na oko, margines błędu to wakacje ferie, święta etc.), koszt jednego posiłku na poziomie 2,5 zł to od łebka jest to koło 500 zł. W zależności od liczby mieszkańców trzeba tą wartość zwielokrotnić. Wychodzi sporo, ale bez wątpienia to opłacalny wydatek. Jeśli gmina nie dawałaby sobie rady (sytuacja teoretyczna bo nie znam budżetu takiej gminy) to potrzebne byłyby subwencje ze środków centralnych.
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 11:05

    @melgibson

    Z ciekawości: gdzie Pan obecnie żyje?
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 11:04

    @Prosty człowiek

    Zgadzam się co do joty. Pozdrawiam serdecznie!
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 11:03

    @jazmig

    Czy uważa Pan, że POZORNIE logiczny, bez uwzględnienia kontekstu społecznego i ekonomicznego, to wszystko co można zaprezentować w tym temacie?
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 11:00

    @Mikołaj Doświadczyński

    W pierwszej kolejności tak, bo jeśli człowiek decyduje się na dzieci to decyduje się na odpowiedzialność. Ale system może utrwalać, pogłębiać lub próbować likwidować/ograniczać takie zjawiska jak głodne dzieci. Motywacja jest chyba oczywista.
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 10:58

    @kurnik

    Fakt. Z dziedzictwa i ideałów I Solidarności pozostały już chyba tylko tablice z postulatami.
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 10:57

    @xaoo

    To prawda, polska bieda ma mniej więcej taki obraz. Pieniędzy brakuje, ale np. na kawę, doładowanie telefonu czy używki środki się znajdą. Nie wynika to z umiłowania do tańców i hulanek, co raczej z zapaści, w której tacy rodzice się znajdują.

    Dlaczego jednak miałyby cierpieć na tym dzieci? Że źle się urodziły?
    Ciepły posiłek w szkole to moim zdaniem dobry pomysł.
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 10:55

    @Expansywny

    Szanowny Panie, czy dla Pana umożliwienie zjedzenia ciepłego posiłku przez dzieci w szkole to kolektywizacja? Czy zatem likwidacja stołówek ergo likwidacja tych posiłków byłaby przejawem "prywatyzacji/indywidualizacji"?
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 10:53

    @modliszka polityczna

    A potem dziwią się co niektórzy, że dzieciaki mdleją. Smutne. Czy naprawdę te 2,5- 3 zł dziennie od łebka to tak ogromna kwota, że zniszczy lokalny budżet lub zrujnuje centralny?
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 29.01.2012 10:52

    @Expansywny

    Szanowny, Pan tak na poważnie? Przynajmniej w pierwszej części wypowiedzi?
    WINDOFCHANGE: Dzieci lepsze, dzieci gorsze? Przeciwko segregacji!
  • 22.01.2012 19:05

    @maccard

    Jak to mawiał poeta: słowa słowa słowa. Mnie zaś interesują czyny. A to co "policja" robi, w stosunku do kibiców jadących spokojnie na mecz czy uczestników Marszu Niepodległości to iście milicyjne bądź wręcz ZOMOwskie metody.

    O tym, dlaczego jest to milicja a nie policja dobrze wypowiedziała się również jedna z kobiet w filmie "Krzyż". Jak trzeba to przytoczę jej słowa.
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 21.01.2012 18:19

    @dry

    Policja/milicja jest od tego aby bronić porządku, w tym prawnego. Jednak bez trudu podam Panu przykłady kiedy mundurowi nadużywali/łamali prawo w stosunku do kibiców. Nie mówię, że ci ostatni są święci, ale odnoszę wrażenie, że ulega Pan niebezpiecznym medialnym mitom.

    Co do agresywnych demonstrantów bo bardzo jestem ciekaw na jakiej podstawie prawnej i dlaczego milicja zaatakowała nas gdy wraz z dwoma kolegami SPOKOJNIE szliśmy spod Pomnika Dmowskiego w kierunku metra.

    Wreszcie: "policja jest dla ludzi, nie dla rządu"

    A w Rosji?
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 21.01.2012 00:54

    @maccard

    Zawsze ciekawiła mnie "ludowa twórczość" przejawiająca się w konstruowaniu prostych a zarazem efektownych rymowanek. Pamiętam jak w czasie marszu zastanawialiśmy się ze znajomymi, jaki rym dobiorą do Palikota, aż tu nagle usłyszeliśmy rymowankę z młotem...
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 21.01.2012 00:52

    @atomista

    Uspokoję Pana i odpowiem, że z prawa konstytucyjnego.

    Widzę o co Panu chodzi i generalnie ma Pan rację. Daruję więc sobie finalnie dłuższy wpis, który w "brudnopisie" popełniłem. Chciałem, trochę nieprecyzyjnie, wskazać, że ustawodawstwo zdrowotne obecnego rządu znacznie bardziej zagraża dobrom jakim są zdrowie i życie, niż popisy Palikota.

    Pozdrawiam i dziękuję za merytoryczny komentarz. Dzięki niemu wróciłem po trzech latach do literatury z zakresu społecznej szkodliwości czynu :)
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 21.01.2012 00:06

    @Realny

    Szanowny Panie!

    Widzę, że dysponuje Pan wiedzą, która umożliwia podjęcie pracy w salon24.pl Życzę Panu wielu sukcesów i jak najmniej styczności z gimnazjalistami oraz z ich radosną twórczością.

    Z wyrazami uznania
    windofchange
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 21.01.2012 00:03

    @dry

    "napisałeś ciekawą odpowiedź. tak więc dzwonienie na policję (milicję jak pisałeś) jest postawą społeczną według ciebie, czy nie?"

    Myślę,że pytanie jest jeszcze ciekawsze. Ale postaram się odpowiedzieć. Jeżeli przyjmujemy, że naszą wartością jest państwo prawa, jeśli żyjemy w państwie, w którym dla takich wartości jest poważanie, jeżeli jest to państwo przynajmniej formalnie demokratyczne, to dzwonienie na policję/milicję jest przejawem postawy (pro)społecznej.

    Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Wybaczy Pan rozległość wpisu, ale dla lepszego zobrazowania sprawy muszę przytoczyć pewną historię.

    Swojego czasu byłem z kolegą w Berlinie. Rozmawialiśmy po polsku więc w metrze zagadał do nas starszy Niemiec.Był bardzo życzliwy, zapytał czy jesteśmy studentami, jak się bawimy a w trzecim zdaniu zainteresowało go, czy pobieramy jakieś świadczenia socjalne. Tego samego dnia, wieczorem rozmawiałem w luźniejszej atmosferze z młodym Niemcem. Zapytałem go w jaki sposób chronią oni swój rozbudowany system socjalny przed masowymi wyłudzeniami. Zapytałem czy to kwestia wartości, czy czegoś jeszcze? Odpowiedział, że owszem wartości, ale te wartości nie wzięły się znikąd. Nieuchronność sankcji i wysokie prawdopodobieństwo wykrycia ewentualnego wyłudzenia miały skutecznie zniechęcać do takich akcji. A zatem w Niemczech działa system: płacę podatki + nie oszukuję = otrzymuję w razie potrzeby wsparcie socjalne. Taka współpraca, w tym zapobieganie wyłudzeniom poprzez nawet głupią rozmowę w metrze, jest opłacalna.

    Wracając jednak do naszej Polski. Zaufanie do policji/milicji nie bije rekordów popularności. Mógłbym opisać Panu niejedną historię kiedy to policja/milicja łamała prawo w stosunku do kibiców. Pamiętam również co działo się 11 listopada w okolicach pomnika Dmowskiego. W kontekście powyższego sam zastanowiłbym się dobrze, nim wykonałbym telefon do tej "zacnej" instytucji.

    Osobną sprawą jest kontekst zdarzenia. Jeśli np. zobaczę, że ktoś dewastuje mienie publiczne bądź prywatne, to łapię za telefon i dzwonię. Jeśli jednak zobaczę, że komornik chce eksmitować ciężarną kobietę z dziećmi, a grupa ludzi uniemożliwia dokonanie czynności komorniczych, to 997 nie wykręcę.

    Pozdrawiam
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 20.01.2012 20:05

    @Eternity

    Tak, w zasadzie w tym roku bronię się i kończę. Niestety, nie jestem studentem polonistyki. Co oczywiście nie zwalnia mnie z pracy nad lepszą gramatyką i interpunkcją. Tu akurat biję się w pierś i obiecuję w niedalekiej przyszłości poprawę :)
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie
  • 20.01.2012 19:50

    @Eternity

    Szanowny Panie, jak zaznaczyłem w jednym z pierwszych wpisów: ja nie zupa pomidorowa i nie każdemu muszę smakować. Jeśli nie jest Pan kontent z tej notki to zapraszam do lektury innych blogów. Myślę,że na tak obszernym portalu znajdzie Pan coś dla siebie. A za głosy krytyczne mimo wszystko serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam
    WINDOFCHANGE: Adwokat diabła, czyli przeciwko platformowej obłudzie

12 następna

Wszystkie notki Dodaj bloga do ulubionych
Moje komentarze Blog przez RSS
Komentarze przez RSS
Niegdyś idealista,dziś nieco bardziej realista.Lubię ludzi, którzy nie boją się samodzielnie myśleć.Cenię nieliczne już (niestety) istoty z zasadami, które mają odwagę mieć własne zdanie w konformistycznym świecie. Po resztę informacji, patrz ostatnie zdanie w zakładce "kim jestem" ;)

Piszę w lubczasopismach

Ostatnie notki

Moje ostatnie komentarze

  • @Szanowny Panie Mojsiewicz

    "Badania społeczne przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały ,że klasy posiadające , klasy...

    07.02.2012 14:54

  • @Prawda

    Oczywiście, że w ludziach. A jeszcze dokładniej w ich nastawieniu. Oni jedynie przychodzą i w...

    05.02.2012 14:46

  • @xaoo

    Problem polega na segregacji jak w opisanej szkole. Niczemu dobremu to nie służy. Co do...

    29.01.2012 22:59

  • @melgibson

    Z ciekawości: gdzie Pan obecnie żyje?

    29.01.2012 11:05

  • @Prosty człowiek

    Zgadzam się co do joty. Pozdrawiam serdecznie!

    29.01.2012 11:04

Archiwum postów

PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
zamknij

logowanie


Użyj konta Facebook do komentowania w Salon24.pl:

Zaloguj się z kontem facebook